Ubytovanie klientov (ďalej len „Klient“) v ubytovacích zariadeniach v areáli termálneho kúpaliska „Štrand Emila Tatárika – Nové Zámky“ sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré obsahujú aj ubytovací poriadok (ďalej len „VOP“). Ubytovaný hosť prijíma VOP ako zmluvnú podmienku ubytovania a je povinný dodržiavať ich ustanovenia.
1. Úvodné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti ubytovateľa, ktorým je Novovital príspevková organizácia mesta Nové Zámky so sídlom Hlavné námestie 7, 940 35 Nové Zámky IČO: 34014721, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra (ďalej len „Ubytovateľ“) a ubytovaného klienta v ubytovacích zariadeniach a kempingu v areáli termálneho kúpaliska „Štrand Emila Tatárika – Nové Zámky (ďalej len „Klient“).
- Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvný vzťah medzi Ubytovateľom a Klientom, na využívanie online rezervačného systému, platobné a storno podmienky ako aj na všetky ostatné práva a povinnosti vyplývajúce z právneho vzťahu vzniknutého pri rezervácii.
2. Rezervácia ubytovania v apartmánoch a mobilných domoch, platobné podmienky a storno poplatky
- Klient odoslaním online rezervácie ubytovateľovi prostredníctvom internetovej stránky ubytovateľa (strand.sk) vyjadruje svoj súhlas s tým, aby sa týmito obchodnými podmienkami spravoval zmluvný vzťah medzi ubytovateľom a klientom.
- Klient si objednáva a zároveň rezervuje ubytovanie prostredníctvom online rezervácie na webovej stránke ubytovateľa. Online rezervácia je spojená s platbou za ubytovanie vopred vo výške 100 % a jej okamžitou úhradou prostredníctvom platobnej brány. V prípade že klient objednávku rezervácie za ubytovanie neuhradí do troch dní automaticky bude zrušená. Po úhrade klient mailom obdrží potvrdenie o rezervácii a doklad k prijatej platbe.
- Potvrdením rezervácie vzniká zmluvný vzťah medzi ubytovateľom a klientom v zmysle článku 1.2. obchodných podmienok.
- Ubytovanie je možné vo výnimočných prípadoch objednať a rezervovať aj mimo online rezervácie. V takomto prípade je potrebné kontaktovať ubytovateľa telefonicky, alebo mailom, ktorý poskytne potrebné informácie. Ubytovanie bude mať klient rezervované až po jeho úplnom zaplatení.
- Klient má právo stornovať rezerváciu pobytu prostredníctvom e-mailu alebo písomne poštou. Stornovanie rezervácie je účinné voči ubytovateľovi dňom doručenia oznámenia o stornovaní rezervácie.
- Storno poplatok sa rozumie dohodnutá zmluvná pokuta klientovi, v prípade ak klient zruší rezerváciu pobytu, prípadne na pobyt nenastúpi, a to aj bez predchádzajúceho zrušenia rezervácie pobytu.
STORNO POPLATKY
| počet dní pred nástupom na pobyt |
výška storno poplatku |
|
|
| nad 49 dní (nad 7 týždňov) |
10 % hodnoty objednávky |
| 49 – 21 dní vrátane |
30 % hodnoty objednávky |
| 20 – 14 dní vrátane |
50 % hodnoty objednávky |
| 13 – 5 dní vrátane |
75 % hodnoty objednávky |
| menej ako 5 dní |
100 % hodnoty objednávky |
|
|
- Ubytovateľ má právo na storno poplatok aj v prípade, ak klient nenastúpil na pobyt, a to aj bez toho, aby klient stornoval rezerváciu pobytu. Na úhradu storno poplatku je ubytovateľ oprávnený si započítať uvedenú sumu so zaplatenou cenou za ubytovanie.
- V prípade závažných dôvodov stornovania rezervácie pobytu na strane klienta, na základe oznámenia a predloženia dôveryhodných dôkazov o príčine závažných dôvodov ubytovateľovi, je možné storno poplatok znížiť, prípadne odpustiť. Odpustenie, resp. zníženie, poplatku však nie je možné si klientom právne nárokovať.
- V cene za pobyt je zahrnuté ubytovanie v apartmáne alebo mobilnom dome, zapožičanie posteľnej bielizne a uterákov, vstup do bazénovej časti počas prevádzky kúpaliska. Prezuvky ubytovateľ neposkytuje. V súlade s platným VZN o miestnych daniach mesta Nové Zámky je klient povinný uhradiť daň za ubytovanie vo výške ktorá je 0,70 €/noc/osoba. Táto je splatná na V prípade zmeny VZN o miestnych daniach a zmeny výšky miestnej dane, klient je povinný ubytovateľovi uhradiť miestnu daň vo výške podľa aktuálne platného VZN o miestnych daniach mesta Nové Zámky.
V cene pobytu nie je obsiahnuté poistenie. Za úrazy a za poškodenie alebo odcudzenie majetku a zodpovednosť za škody spôsobené na zdraví a majetku tretej osobe, prevádzkovateľ nezodpovedá.
3. Ubytovanie v kempingu a platobné podmienky
- Areál kempingu sa nachádza v zadnej časti kúpaliska. Vchod do kempingu je možný cez hlavnú bránu kúpaliska pri recepcii, ale iba mimo prevádzkovej doby kúpaliska. Pohyb automobilov v areáli kúpaliska je zakázaný a preto počas prevádzkových hodín kúpaliska nie je možné umiestniť vozidlá a karavany v Noví návštevníci, ktorí sa chcú ubytovať v kempingu môžu dočasne do zatvorenia kúpaliska zaparkovať svoje karavany, autá a obytné autá na vyznačenom mieste, ktoré im určí prevádzkovateľ. Po zatvorení kúpaliska sa presunú na svoje stojisko v kempingu. V deň odchodu je nutné uvoľniť parcelu – stojisko do 9.00 hod. Následne je možné auto zaparkovať na vyznačenom spoločnom parkovisku. V prípade, že si želáte pobyt predĺžiť je nutné tak urobiť na recepcii do 19.00 hod v posledný večer vášho pobytu, aby ste sa vyhli prípadným nepríjemnostiam počas kontroly oprávnenosti pobytu v kempingu prevádzkarom alebo stálou službou.
- Pobyt v kempingu sa hradí v hotovosti do pokladne podľa platného cenníka ubytovateľa, na základe pokynov V súlade s platným VZN o miestnych daniach mesta Nové Zámky je klient povinný uhradiť daň za ubytovanie vo výške ktorá je 0,70 €/noc/osoba. Táto daň je splatná na mieste. V prípade zmeny VZN o miestnych daniach a zmeny výšky miestnej dane, klient je povinný ubytovateľovi uhradiť miestnu daň vo výške podľa aktuálne platného VZN o miestnych daniach mesta Nové Zámky.
- Cena za ubytovanie a pobyt zahŕňa ubytovanie v kempingu, používanie spoločných sociálnych zariadení, kuchynky a voľný vstup do bazénov počas prevádzkovej doby termálneho kúpaliska.
V cene pobytu nie je obsiahnuté poistenie. Za úrazy a za poškodenie alebo odcudzenie majetku a zodpovednosť za škody spôsobené na zdraví a majetku tretej osobe, prevádzkovateľ nezodpovedá.
4. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Osobné údaje poskytnuté v procese rezervovania objednávateľom /budú spracované v súlade so zákonom Slovenskej republiky č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Poskytnuté osobné údaje budú spracované v informačnom systéme agendy poskytovania služieb v prevádzkach prevádzkovateľa – NOVOVITAL, Hlavné námestie 7, Nové Zámky IČO: 34014721 (ďalej len „Ubytovateľ“) pre potreby zabezpečenia rezervácie vybraných služieb, zúčtovania a evidencie rezervačných a storno Osobné údaje budú poskytované alebo sprístupňované tretím stranám iba na základe právnych predpisov. Osobné údaje môžu byť tiež sprístupnené osobám, ktoré zabezpečujú správu, prevádzku alebo servis jednotlivých systémov využívaných na spracúvanie osobných údajov.
- Rezervovaním pobytu v systéme rezervovania udeľuje objednávateľ ubytovateľovi v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, súhlas na spracovanie osobných údajov, ktoré dobrovoľne uviedol (-la) v rozsahu uvedenom v online formulári (meno, priezvisko, adresa, email, dátum narodenia, telefónne číslo) na marketingové účely. Povinnosť mlčanlivosti neplatí, ak je to nevyhnutné na plnenie úloh orgánov činných v trestnom konaní a vo vzťahu k Úradu na ochranu osobných údajov pri plnení jeho úloh. Zároveň vyplnením a odoslaním online formulára udeľujem súhlas na dobu neurčitú na zasielanie obchodných a reklamných materiálov („newslettrov“) poskytovateľa akoukoľvek elektronickou alebo tlačenou formou. Svoj súhlas na zasielanie newslettrov môže objednávateľ môžem kedykoľvek odvolať kliknutím na link „zrušiť odberanie newslettru“ alebo písomne na kontaktných adresách poskytovateľa.
5. Alternatívne riešenie sporov
- Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia slovenským právnym poriadkom. Prípadné spory vzniknuté z týchto VOP a Zmluvy budú riešené pred príslušným súdom v Slovenskej republike. Riešenie reklamácii Klientov vo vzťahu k Službám poskytnutých Ubytovateľom upravuje Reklamačný poriadok ubytovacieho zariadenia.
V prípade, ak Klient – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým ubytovacie zariadenie vybavilo jeho reklamáciu, alebo sa domnieva, že boli porušené jeho práva, má Klient právo obrátiť sa na poskytovateľa ako predávajúceho so žiadosťou o nápravu.
Ak Ubytovateľ na žiadosť Klienta podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie do 30 (tridsiatich) dní odo dňa jej odoslania Klientom, má klient právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporu podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Ubytovateľom ako predávajúcim je: Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát SOI, Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, poštový priečinok 29, 827 99 Bratislava, alebo elektronicky na ars@soi.sk, alebo adr@soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych- sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 pričom Klient má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.
Klient môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť on-line platformu pre alternatívne riešenie sporov, ktorá je dostupná na https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/solving-disputes/online-dispute-resolution/index_sk.htm. Viac informácií o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov nájdete na internetovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie:
https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
Ubytovací poriadok
Tento ubytovací poriadok je platný pre všetkých ubytovaných v areáli kúpaliska
- Klient je povinný pri nástupe na ubytovanie na recepcii predložiť platný preukaz totožnosti. Podľa údajov ubytovateľ klienta Poskytnutím osobných údajov dáva klient súhlas k ich spracúvaniu v databáze a v informačnom systéme spoločnosti. K zabezpečeniu ochrany osobných údajov ubytovávaných klientov má spoločnosť NOVOVITAL spracovanú bezpečnostnú dokumentáciu. S osobnými údajmi pracujú osoby poučené v zmysle zákona o ochrane osobných údajov. Každý klient starší ako tri roky pri nástupe na ubytovanie obdrží ubytovací preukaz, ktorý mu umožní vstup do areálu termálneho kúpaliska ŠTRAND. Klient je povinný na vyžiadanie personálu (recepčný, informátor atď.) preukaz predložiť a legitimovať sa. Klient zároveň obdrží preukaz na parkovanie, ktorý si vloží na viditeľné miesto vo vozidle.
- Klient je povinný dodržať čas nástupu na ubytovanie do mobilných domov a apartmánov najskôr od 14.00 hodiny, najneskôr do 18.00 ak nie je s ubytovateľom dohodnuté inak.
- Klient je povinný dodržať čas ukončenia pobytu v mobilných domoch a apartmánoch do 10.00 hodiny, ak nie je s ubytovateľom dohodnuté inak.
- V prípade predčasného ukončenia či prerušenia pobytu bez zavinenia na strane ubytovateľa nevzniká tomuto povinnosť vrátiť zaplatenú cenu pobytu, ani jej pomernú časť. Ubytovateľ však môže, vzhľadom na závažné dôvody, postupovať odlišne od tohto ustanovenia.
- Klient má právo užívať priestory, ktoré mu boli na ubytovanie vyhradené, ako aj užívať príslušenstvo ubytovacieho zariadenia. Parkovanie vozidiel je zabezpečené v objekte a je bezplatné.
- Ubytovateľ je povinný odovzdať klientovi priestory vyhradené na ubytovanie v stave spôsobilom na riadne užívanie a zabezpečiť mu nerušený výkon jeho práv spojených s ubytovaním.
- Klient je v priebehu pobytu povinný v objekte a spoločných priestoroch areálu udržiavať poriadok a čistotu.
- Pri nástupe na ubytovanie je klient povinný presvedčiť sa, či je ubytovací objekt riadne vybavený a nepoškodený. V prípade poruchy je povinný ihneď vyrozumieť ubytovateľa.
- Klient nesmie bez súhlasu ubytovateľa vykonávať žiadne zmeny, stavebné či iné úpravy.
- Klientovi nie je dovolené užívanie tabakových výrobkov vo vnútri ubytovacieho
- Pobyt so psom alebo inými domácimi zvieratami je v objekte vrátane jeho areálu zakázaný. V prípade porušenia tohoto zákazu, si poskytovateľ ubytovania vyhradzuje právo na okamžité skončenie pobytu bez nároku na vrátenie neodbývanej hodnoty rezervácie.
- Klient je povinný pri ukončení ubytovania zanechať objekt v pôvodnom a riadnom stave. Je povinný zabezpečiť umytie riadu a uloženie vecí na svoje pôvodné
- V priebehu pobytu nie je ubytovanému dovolené ubytovať pozvané návštevy či iné
- Klient nie je oprávnený v prenajatom objekte užívať vlastné elektrické spotrebiče s výnimkou tých, ktoré slúžia osobnej hygiene (holiace strojčeky a pod.) alebo nabíjačky mobilných telefónov a drobnej čiernej elektroniky.
- Klient je povinný pri odchode z ubytovacieho zariadenia uzavrieť okná, vodovodné kohútiky, vypnúť elektrické prístroje a objekt uzamknúť.
- Z bezpečnostných dôvodov nie je dovolené ponechávať deti do desať rokov v priestoroch ubytovateľa bez dozoru dospelých.
- Ubytovaný nesie zodpovednosť za všetky škody, ktoré spôsobí on, alebo ostatní ubytovaní, a jeho povinnosťou je tieto škody nahlásiť, uhradiť a ich výšku si nechať potvrdiť.
- Klient môže v areáli zakladať oheň len na miestach na to určených – vonkajšie ohnisko, vonkajší krb. Po odchode od vonkajšieho krbu je ubytovaný povinný riadne uhasiť oheň a zabezpečiť, aby nevzniklo nebezpečenstvo požiaru. Rovnako je prísny zákaz odhadzovania ohorkov z cigariet v okolí objektu mimo miesta na to určené.
- V čase ubytovania sa môže ubytovateľ presvedčiť, či je v objekte všetko v poriadku a objekt je užívaný v súlade s týmito podmienkami.
- Klient môže ukončiť pobyt pred uplynutím dohodnutej doby ubytovania, avšak bez akéhokoľvek nároku na finančné protiplnenie.
- V čase od 00 hod. do 6.00 hod. je klient povinný v areáli dodržiavať nočný pokoj. Počas tejto doby je zakázané bezdôvodne štartovať automobil, púšťať hudbu, spievať a hrať na hudobné nástroje či robiť akýkoľvek nadmerný hluk. V opačnom prípade môže byť vylúčený z areálu bez nároku na vrátenie neodbývanej hodnoty pobytu.
- V prenajatom objekte a v celom areáli je zakázané používanie akejkoľvek
- Prípadné sťažnosti a návrhy na zlepšenie služieb prijíma výhradne ubytovateľ.
- Ubytovateľ môže pred uplynutím dohodnutej doby ubytovanie vypovedať bez výpovednej doby, ak klient ubytovaný v zariadení aj napriek upozorneniam hrubo porušuje ubytovací poriadok, dobré mravy alebo inak porušil či porušuje ustanovenia týchto
- Klient odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto podmienky prečítal a pochopil ich, že s týmito podmienkami súhlasí a zaväzuje sa ich rešpektovať.
- Nájdené veci sa hosťovi zasielajú poštou na základe písomnej žiadosti, pričom hosť hradí všetky náklady s tým spojené. Nájdené veci sa uskladňujú po dobu 1 mesiaca.
- Cena ubytovania nezahŕňa stravu. Tú je možné zakúpiť si v areáli alebo mimo areálu kúpaliska.
Platnosť a účinnosť týchto VOP dňa 1. 10. 2025
Ing. Ľudovít Lebó, riaditeľ